10 Mayıs 2014 Cumartesi

Lua Kod Belgeleri



========================================
Versiyon 0.13
========================================

========================================
Events (Olay fonksiyonları)
========================================

Katar = String(yazılar, isimler vs.)
Tamsayı = Int(Integer)
Boolean = false/true
Float = 0.5, 0.25, 15.353 gibi sayılar


eventChatCommand(Katar OyuncuAdı, Katar mesaj)
• Komutları dinleme yoludur.
• Bu olay sohbette biri yazısına « ! » ile başladığı zaman aktif hale gelir.
--------------------------------------------------------------------------------


eventEmotePlayed(Katar OyuncuAdı, Tamsayı emoteID'si)
• Emoteleri(Ağlamak, gülmek vs.) dinleme yoludur.
• Biri emote yaptığı zaman aktif hale gelir.

--------------------------------------------------------------------------------


eventKeyboard(Katar OyuncuAdı, Tamsayı tuşKodu, Boolean aşağı tuşu, Tamsayı xOyuncuPozisyonu, Tamsayı yOyuncuPozisyonu)
• Klavye tuşlarını dinleme yoludur.
• Biri her hangi bir tuşa bastığında aktif hale gelir.

--------------------------------------------------------------------------------


eventMouse(Katar OyuncuAdı, Tamsayı xOyuncuPozisyonu, Tamsayı yOyuncuPozisyonu)
• Fare tıklarını dinleme yoludur.
• Biri fare ile ekrana tıkladığı zaman aktif hale gelir.

--------------------------------------------------------------------------------


eventLoop(Tamsayı SuAnkiSure, Tamsayı KalanSure)
• Sürekli tekrar çalışan bir döngüdür(Loop).
• Bu olay 500 milisaniyede bir aktif olur.

--------------------------------------------------------------------------------


eventNewGame()
• Bu olay yeni harita başladığı zaman aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventNewPlayer(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri odaya girince aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventPlayerDied(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri ölünce aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventPlayerGetCheese(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri peyniri alınca aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventPlayerLeft(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri odadan çıkınca aktif olur.




--------------------------------------------------------------------------------


eventPlayerVampire(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri vampire dönüşünce aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventPlayerWon(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri deliğe girince aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventPlayerRespawn(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay biri tekrar doğunca aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventPopupAnswer(Tamsayı popupId, Katar OyuncuAdı, Katar cevap)
• Bu olay biri bir pop-up'a cevap verdiği zaman aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventSummoningStart(Katar OyuncuAdı, Tamsayı objeCesidi, Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Tamsayı açı)
• Bu olay şaman eşya yaratmaya başladığı zaman aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventSummoningCancel(Katar OyuncuAdı)
• Bu olay şaman eşya yaratmayı iptal ettiği zaman aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventSummoningEnd(Katar OyuncuAdı, Tamsayı objeCesidi, Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Tamsayı açı, Tamsayı xHızı, Tamsayı yHızı, Table Diğer)
• Bu olay şaman eşya yaratmayı bitirince aktif olur.
--------------------------------------------------------------------------------


eventTextAreaCallback(Tamsayı metinAlaniIdsi, Katar OyuncuAdi, Katar callback)
• Bu olay biri flash metin olayına bastığı zaman aktif hale gelir. Örnek: <a href="event:callbackKatar">Buraya Tıkla</a>.

Eğer katar callback'ı #clear ile başlarsa, metin alanı temizlenir.


========================================
Functions (Fonksiyonlar)
========================================


print(Katar her hangi bir şey)
• Her hangi bir şeyi sohbette görüntüler.
--------------------------------------------------------------------------------


system.exit()
• Çalışan lua programını kapatır.
--------------------------------------------------------------------------------


system.disableChatCommandDisplay(Katar komut, Boolean evet)
• Komutun sohbette görünmemesini sağlar. (100 maksimum)
--------------------------------------------------------------------------------


system.bindMouse(Katar OyuncuAdı, Boolean evet)
Oyuncunun fare tıklarını dinler.
--------------------------------------------------------------------------------


debug.disableEventLog(Boolean evet)
• Olay loglarını devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


ui.addPopup(Tamsayi id, Tamsayi cesit, Katar metin, Katar HedefOyuncu, Tamsayi x, Tamsayi y, Tamsayi genislik)
• Pop-up ekler. Popup çeşidi : 0 (basit), 1 (evet/hayır), 2 (oyuncu girişi). Eğer hedef oyuncu NIL ise herkese gönderilir.
--------------------------------------------------------------------------------


ui.addTextArea(Tamsayi id, Katar metin, Katar hedefOyuncu, Tamsayi x, Tamsayi y, Tamsayi genislik, Tamsayi yukseklik, Tamsayi arkaplanRengi, Tamsayi kenarRengi, Float ArkaplanAlpha)
• Metin alanı ekler. Hedef oyuncu NIL ise herkese gönderilir.
--------------------------------------------------------------------------------


ui.updateTextArea
(Tamsayı id, Katar hedefOyuncu, Katar metin)
• Metin alanını günceller. Hedef oyuncu NIL ise herkesinkini günceller.
--------------------------------------------------------------------------------


ui.removeTextArea(Tamsayı id, Katar hedefOyuncu)
• Metin alanını kaldırır. Hedef oyuncu NIL ise herkesinkini kaldırır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.addConjuration(Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Tamsayı MilisaniyeIcindeSure)
• Haritaya sihir ekler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.addShamanObject(Tamsayı objeIDsi, Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Tamsayı aci, Tamsayı xHızı, Tamsayı yHızı, Boolean hayalet)
• Oyuna şaman objesi ekler
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.bindKeyboard(Katar oyuncuAdi, Tamsayı tusKodu, Boolean asagi, Boolean evet)
• Oyuncunun klavye olaylarını dinler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.disableAfkDeath(Boolean evet)
• Otomatik afk ölümü devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.disableAllShamanSkills(Boolean evet)
• Şaman becerilerini devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.disableAutoNewGame(Boolean evet)
• Otomatik yeni tur başlamasını devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.disableAutoScore(Boolean evet)
• Otomatik skor sistemini devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.disableAutoShaman(Boolean evet)
• Otomatik şaman seçilmesini devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.disableAutoTimeLeft(Boolean evet)
• Otomatik süre değişmelerini devre dışı bırakır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.explosion(Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Tamsayı güc, Tamsayı uzaklik, Boolean sadeceFareMi)
• Patlama yaratır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.giveCheese(Katar oyuncuAdi)
• Oyuncuya peynir verir.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.giveMeep(Katar oyuncuAdi)
• Oyuncuya meep gücü verir.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.killPlayer(Katar oyuncuAdi)
• Oyuncuyu öldürür.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.moveObject(Tamsayı objeIDsi, Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Boolean offset, Tamsayı xHızı, Tamsayı yHızı, Boolean offset)
• Objenin yerini ve hızını belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.movePlayer
(Katar oyuncuAdi, Tamsayı xPozisyonu, Tamsayı yPozisyonu, Boolean offset, Tamsayı xHızı, Tamsayı yHızı, Boolean offset)
• Oyuncunun yerini ve hızını belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.newGame(Katar haritaKodu)
•Yeni harita başlatır. Kullanım: 6 (vanilla haritası), @42583 (editör haritası), #4 (perm kategorisi haritası), begin with '<' (xml haritası)
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.playerVictory(Katar oyuncuAdi)
• Oyuncuyu deliğe sokar.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.removeObject(Tamsayı objeIDsi)
• Objeyi kaldırır.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.respawnPlayer(Katar oyuncuAdi)
• Oyuncuyu yeniden doğurur.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setNameColor(Katar oyuncuAdi, Tamsayı renk)
• Oyuncunun rengini değiştirir.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setPlayerScore(Katar oyuncuAdi, Tamsayı skor, Boolean ekleme)
• Oyuncu skorunu belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setRoomMaxPlayers(Tamsayı maksimumSayi)
• Odada olabilecek maksimum oyuncu sayısını belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setShaman(Katar oyuncuAdi)
• Şamanı belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setTimeLeft(Tamsayı saniye, Boolean init)
• Oyun süresini belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setUIMapName(Katar metin)
• Harita adını belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setUIShamanName(Katar metin)
• Şaman adını belirler.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.setVampirePlayer(Katar oyuncuAdi)
• Oyuncuyu vampir yapar.
--------------------------------------------------------------------------------


tfm.exec.snow()
• Kar yağdırır. 



Orijinal konu: http://www.transformice.com/forum/?s=462915

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Öneriler ve şikayetler için

Gmail: oyga08@gmail.com

Yukarı çık